Hej hopp igen, nu kommer jag med ett nytt härligt recept, även där man inte väntar sig just den blandningen.
 
 
 Denna musli är nog en otrolig sockerbomb, MEN det som är fördelen med denna hemmagjorda blandning är; 
Det räcker längre för att denna version av musli är otroligt mastig och mättande. Så, det räcker längre och blir ekonomiskt bättre än att slänga pengar på köpta musli blandningar som tar slut fort.
Det innehåller små chokladbitar som ger barnen en liten kick av energi. 
 
Jag har använt mig av nöt mix som finns vid chips avdelningen i de flesta affärer. I denna finns; 
Pekannötter
Cashewnötter
Hasselnötter
 
Sedan har jag lagt till marabou mjölk choklad. 
 
Sedan har jag fin hackat allt detta och lagt ner i en tät porslins burk med lock.
 
Detta kan man ha till gröten, man kan även ha detta till keso om man vill ha ett nyttigt mellanmål eller om man vill ha snacks på kvällen. Om det skulle förekommer allergi med någon av dessa nötter utesluter man den helt enkelt. 
 
Denna tog mig en kvart att finhacka sedan har jag en fräsch, nyttig och god musli som jag älskar, samt mitt barn. 
 
Ha i åtanke om ni vågar detta recept att det är mastigt och otroligt mästande, med andra en ren sockerbomd med de små chokladbitarna. Ge barnen en tesked, så de orkar. Tänk också på att chokladen smälter, men detta är bara ett plus tycker jag.  
 
 
 
 
Smaklig måltid & kram så länge! :)